شرکت اپل اعلام کرد که دسترسی به قطعات تعمیرات آیفون و آیپد برای تعمیرکاران و مراکز خدمات پس از فروش گسترش یافته است، تا فرآیند تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها آسان‌تر و سریع‌تر انجام شود.

MacSpots

شرکت اپل امروز اعلام کرد که برنامه توزیع قطعات اصلی (Genuine Parts Distributor) را در ایالات متحده و اروپا راه‌اندازی کرده است تا دسترسی به قطعات اصل تعمیرات را گسترش دهد. این برنامه امکان سفارش قطعات اصلی اپل را برای تعمیرگاه‌هایی که رابطه مستقیم با اپل ندارند، از طریق توزیع‌کنندگان شخص ثالث مانند MobileSentrix و Mobileparts.shop فراهم می‌کند. در حال حاضر، این توزیع‌کنندگان قطعات نمایشگر، باتری، دوربین و پورت شارژ برای سری آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر را عرضه می‌کنند و Trayهای کارت‌سیم برای آیفون X و مدل‌های جدیدتر در دسترس است. اپل اعلام کرد که قطعات آیپد نیز از فردا در دسترس قرار خواهند گرفت.

نسخه‌های iOS 18 و iPadOS 18 شامل ویژگی جدیدی به نام Repair Assistant هستند که فرآیند پیکربندی پس از تعمیر دستگاه را در صورت نیاز انجام می‌دهد. این برنامه جدید محدودیت‌های کمتری نسبت به برنامه تعمیرات مستقل (Independent Repair Provider) دارد؛ تعمیرگاه‌ها نیازی به درخواست برای عضویت در برنامه ندارند، تکنسین‌ها نباید گواهی‌نامه‌های خاصی از اپل دریافت کنند و تعمیرات محدود به دستگاه‌هایی با گارانتی منقضی شده نیست. در مقابل، برنامه تعمیرات مستقل امکان دسترسی به قطعات برای برخی مدل‌های مک و مجموعه وسیع‌تری از آیفون‌ها را فراهم می‌کند.

اپل اکنون علاوه بر برنامه تعمیرات مستقل و برنامه تعمیرات خودسرویس، با راه‌اندازی برنامه توزیع قطعات اصلی، امکان دسترسی به قطعات، ابزارها و راهنماهای تعمیر را برای تعمیرگاه‌ها و مشتریان فراهم کرده است. مشتریان همچنان می‌توانند دستگاه‌های خود را به بار گنیس در فروشگاه‌های اپل یا مراکز خدمات مجاز اپل بسپارند.

در اوایل امروز، اپل اعلام کرد که برنامه تعمیرات خودسرویس اکنون شامل مدل‌های منتخب آیپد می‌شود و قرار است در تابستان امسال در کانادا راه‌اندازی شود. تمامی این برنامه‌ها در راستای قوانین فزاینده «حق تعمیر» در ایالات متحده و دیگر کشورها در چند سال اخیر راه‌اندازی شده است.

7 بازدید

برچسب ها :

0

دیدگاهتان را بنویسید