نسخه‌های آی‌پدOS 26 و macOS Tahoe شامل برنامه تلفن با قابلیت‌های جدیدی مانند غربالگری تماس، کمک در نگه داشتن تماس و امکانات متنوع دیگر می‌شوند.

MacSpots

با عرضه iPadOS 26 و macOS Tahoe، اپل برای اولین‌بار قابلیت تلفن را به آی‌پد و مک اضافه کرده است. اگرچه ممکن است برای این پلتفرم‌ها وجود اپلیکیشن تلفن چندان منطقی به نظر نرسد، اما در واقع می‌توانید از طریق ویژگی‌های تماس بر بستر وای‌فای اپل، تماس‌های تلفنی را از آی‌پد و مک خود برقرار کنید.

اپلیکیشن تلفن در آی‌پد و مک تمامی تماس‌های ورودی، پیام‌های صوتی، مخاطبین و تماس‌های FaceTime شما را نمایش می‌دهد و شامل تمامی ویژگی‌های جدیدی است که اپل برای اپلیکیشن تلفن آی‌فون اعلام کرده است.

در این نسخه‌های جدید، امکانات زیر به اپلیکیشن تلفن افزوده شده است:

– **پیش‌نمایش تماس (Call Screening):** تماس‌های ناشناس به صورت خودکار پاسخ داده می‌شوند و از فرد تماس‌گیرنده خواسته می‌شود نام و دلیل تماس خود را اعلام کند. پس از آن، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید تماس را پاسخ دهید یا نه.

– **ترجمه زنده (Live Translation):** این قابلیت به صورت خودکار ترجمه مکالمات را زمانی که با فردی صحبت می‌کنید که به زبان دیگری سخن می‌گوید، ارائه می‌دهد. طرف مقابل صدای شما را ترجمه شده می‌شنود و شما نیز ترجمه صوتی آن‌ها را خواهید شنید.

– **کمک در انتظار (Hold Assist):** در صورت نیاز به انتظار در خط هنگام برقراری تماس، این ویژگی جایگاه شما در صف را حفظ می‌کند و نیازی نیست که روی خط بمانید. سیستم در صورت شناسایی یک نماینده، شما را تماس می‌گیرد.

قابلیت‌های تلفن در مک و آی‌پد از طریق ویژگی Continuity، که مجموعه‌ای از امکانات همکاری بین دستگاه‌های اپل است، فعال می‌شود. اپلیکیشن تلفن در نسخه‌های آی‌پدOS 26 و macOS Tahoe در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته است و می‌توانند آن را دانلود کنند. نسخه‌های آزمایشی عمومی در ماه ژوئیه عرضه خواهند شد و عرضه رسمی در سپتامبر انجام می‌گیرد.

3 بازدید

برچسب ها :

0

دیدگاهتان را بنویسید